Klantverhalen

 

De inbedding in de regio vinden we heel belangrijk

Bestuurder eerstelijnszorg
De samenwerking met VanVelzen is gestart in 2016. Als jonge eerstelijnszorgorganisatie ben je qua inkomsten die je verkrijgt vanuit de zorgverzekeraars relatief beperkt, zeker in de beginjaren. Dat betekent dat je niet zomaar bij een groot accountantskantoor terecht kunt. Waarom de keuze op dit kantoor is gevallen? We vonden de signatuur mooi en we werken bij voorkeur met lokale partijen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor zzp’ers waar wij zelf mee samenwerken, die moeten binnen een bepaalde straal van het werk wonen. Die regionale inbedding zorgt ervoor dat je een ander soort verbinding met elkaar hebt. Zo ervaren we dat ook met VanVelzen.

Het juiste kennisniveau
De eerstelijnszorg is financieel een lastig speelveld, met complexe regels. Het zit behoorlijk ingewikkeld in elkaar. Dan is het belangrijk dat je daar goed op controleert. We kwamen er al snel achter dat de mensen van VanVelzen dezelfde taal spreken en het juiste kennisniveau hebben. Nu we door de groei van onze organisatie meer inkomsten verkrijgen om onze taak uit te voeren, wordt het geheel ook complexer. Dan is het fijn dat er voldoende kennis blijkt opgebouwd, en ze ook inhoudelijk met ons mee opschalen.

Niet zomaar goed, maar héél goed
Bij de interim-controles krijgen we altijd weer jonge en enthousiaste aankomend accountants over de vloer, die ook weer afkomstig zijn uit de regio. Ze blijken superscherp te zijn. En dat moet. Wij besteden gemeenschapsgeld, waar we verantwoording over moeten afleggen. Dat vraagt om maximale transparantie. Daar willen we het ultieme in bereiken. We willen het niet zomaar goed doen, maar héél goed. En daar helpen ze ons bij. Daarbij is de accountantscontrole cruciaal. En die interim-controles leveren dan toch nog altijd punten op voor verbetering. Wat ik ook belangrijk vind, is dat we elkaar kennen, maar dat ze hun werk toch op gepaste professionele afstand doen. Zoals het een goed accountant betaamt. Ze hou je elkaar ook scherp.

Aanpak past bij zorgverleners
Op sommige fronten zijn ‘ze’ anders. Wij zijn bijvoorbeeld van de koffie, zij drinken altijd water. Maar wat we heel erg waarderen is hun aanpak. Het zijn echter doeners. Ze eten hun broodje achter het bureau. Geen lunch met witte wijn en zalm. Geen tijd verliezen, maar actie. Gewoon lekker doorwerken en je common sense gebruiken. Dat past bij de mentaliteit van zorgverleners en dat stellen we zeer op prijs.

Niet omzetgedreven, maar focus op inhoud
Naast de controles schakelen we ook met VanVelzen, met name met Tewis Zandbergen, partner bij Van Velzen, voor advies en koersgesprekken. Bijvoorbeeld over fiscaliteit en over het oprichten van extra entiteiten om risico’s te vermijden en spreiden. Dan hebben we overleg om te bespreken hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Ook dat verloopt zeer professioneel, waarbij ze beoordelen wat er binnen de contouren van hun mogelijkheden valt. Het gebeurt ook wel dat ze ‘nee’ zeggen op een vraag, om verstrengeling van belangen te voorkomen. Ze zijn niet omzet gedreven, maar echt op de inhoud. 

Het is goed om te benadrukken dat onze raad van commissarissen beslist dat je in onze branche iedere zoveel jaar moet wisselen van accountant. Dat heeft te maken met governanceregels. Dus als we ooit vertrekken, dan zegt dat niets over onze samenwerking. 

VanVelzen in een paar kernwoorden

  • Benaderbaar en toegankelijk
  • Ze komen hun afspraken na
  • Snel in het doorzien/begrijpen van de materie
Single line - curve

Wat andere klanten zeggen