Nieuw klantportaal
Vanaf 1 januari 2025
Van Client Online naar Mijn Kantoor
Per 1 januari 2025 stappen we over van het klantportaal Client Online naar Mijn Kantoor. Je kunt vanaf die datum alleen nog inloggen op dit nieuwe portaal. Het dossier uit Client Online wordt overgezet naar Mijn Kantoor en is vanaf medio januari beschikbaar.
Wat is Mijn Kantoor en hoe werkt het?
Wij hebben een nieuw online klantenportaal: Mijn Kantoor. Dit innovatieve platform biedt vele mogelijkheden om veilig, snel en gemakkelijk informatie uit te wisselen, en om aangiftes en publicatiestukken te accorderen. Al meer dan 200 kantoren en 19.000 gebruikers maken gebruik van Mijn Kantoor.
Wanneer je gewend bent te accorderen in ons klantenportaal (Client Online), dan heb je al een uitnodiging gehad om je te registeren of je ontvangt deze binnenkort. Ook klanten die niet gebruik maken van Client Online zijn òf worden binnenkort uitgenodigd. Hieronder leggen we graag uit hoe het registeren in zijn werk gaat en welke mogelijkheden er zijn in Mijn Kantoor.
Aanmelden bij Mijn Kantoor
Je ontvangt een mail van ons om je te registeren voor Mijn Kantoor. Door te klikken op de link in de mail, kan een wachtwoord worden aangemaakt. Dit wachtwoord dient uit minimaal 8 tekens te bestaan. De gebruikersnaam is persoonsgebonden en altijd het mailadres dat bij ons bekend is. Mocht je een ander mailadres willen gebruiken om in te loggen, laat het ons dan weten.
Met je gebruikersnaam en wachtwoord log je in bij in Mijn Kantoor via de Login knop op onze website of via de link in de ontvangen mail. Je komt dan op de dashboardpagina.
Bij Beheer kun je aangeven of je voor het inloggen de tweestapsauthenticatie wenst in te stellen. Dan wordt bij elke inlog in Mijn Kantoor om een code gevraagd vanuit een authenticator-app op je telefoon. Onder Beheer kun je ook instellen dat je een mail ontvangt wanneer er berichten in Mijn Kantoor voor je klaar staan. Dit is standaard al zo ingesteld. Wij raden aan deze notificaties aan te laten staan, omdat je dan een verzoek om te accorderen of documenten te uploaden via mail van Mijn Kantoor ontvangt.
Door op Mijn berichten te klikken, zie je alle chats waarin berichten worden uitgewisseld over een bepaald onderwerp. Dit kan gaan over het accorderen van aangiftes maar ook kunnen hier vragen worden gesteld.
Door op Mijn taken te klikken zie je bijvoorbeeld of een publicatiestuk nog moet worden geaccordeerd. Of word je bijvoorbeeld gevraagd om nog benodigde documenten aan te leveren.
In Mijn dossier kun je je online dossier inzien, inclusief de documenten uit het klantenportaal Client Online (deze zijn vanaf medio januari 2025 zichtbaar).
Accorderen
Wanneer er een aangifte of publicatiestuk door ons is klaargezet om te accorderen, ontvang je een mail van Mijn Kantoor. Door te klikken op de link in de mail, kom je in Mijn berichten terecht waar kan worden geaccordeerd. Door in de chat te klikken op Taak uitvoeren kan het betreffende document worden bekeken én worden aangegeven of je wel of niet akkoord hiermee bent. Na akkoord wordt dit in een aparte chat bevestigd zodat zowel voor ons als voor jou duidelijk is dat het document is verzonden naar de Belastingdienst of naar de Kamer van Koophandel.
Bij de aangifte omzetbelasting wordt in de chat het bedrag aangegeven dat je terugkrijgt of moet betalen. In dat laatste geval wordt het bedrag vermeld en het betalingskenmerk dat moet worden meegegeven aan de betaling. Voor de betaling wordt ook een iDEAL-link aangemaakt in de chat. Hierdoor kun je direct en gemakkelijk de aangifte over de betreffende periode betalen. Wanneer je niet wil betalen via een iDEAL-link, laat het ons dan weten. Wij zorgen er dan voor dat de link niet meer zichtbaar wordt.
Wanneer je documenten met ons wil delen, dan kun je op het dashboard gebruikmaken van de uploadfunctie. Hier kan een document naar toe gesleept worden of een document worden geselecteerd. Via de chat kunnen wij ook vragen om bepaalde documenten te uploaden. Door op Taak uitvoeren te klikken, wordt het dan mogelijk het document te uploaden.